dinsdag 6 september 2011

Avondvierdaagse

Da's uniek; het is nog geen half acht en ik zit al op de bank. Gijs ligt in bed en de rest doet mee aan de avondvierdaagse. De hele middag al hing de spanning in de lucht. De sokken netjes recht in de schoenen, een rugzakje met snoepjes vullen. 'Yes, ik doe mee!' riep Marit enthousiast terwijl ze in de regen stond te wachten. Marit en Jasmijn lopen niet de volle vijf kilometer, dat is niet reĆ«el. Een van de doelen die bij de intensieve therapieperiode in het Space Bop traject gesteld waren, was het verlengen van de wandelafstand. De fysio heeft toen een paar keer een kilometer met haar gelopen. We hebben voor de avondvierdaagse even met haar overlegd en het plan is te starten met ongeveer een kilometer. Vandaag dag een.


Puzzel
Twan en ik hebben gisteravond zitten puzzelen met de routekaarten tussen ons in. Dat ging ongeveer zo: 'De route loopt morgen langs ons huis. Da's makkelijk, dan kunnen ze zo een stukje aansluiten.' Maar als we wat beter kijken, blijkt het vanaf ons huis nog veel te ver naar het eindpunt. 'Weet je wat, dan zetten we vooraf de bakfiets een stukje verderop in de route, en dan fiets ik een stukje met ze. Dan pikken we een stukje later de route wel weer op.' Slim bedacht. 'Maar ja, dan komen we bij het eindpunt aan, en dan hebben we daar niks, moeten we alsnog weer lopend naar huis.' Dat kan niet. 'Weet je wat, dan breng ik ook vooraf de auto wel naar het eindpunt.'
Kort en go
ed: Twan is al sinds zes uur in touw voor deze logistieke operatie. En dat allemaal in de stromende regen. Bij zijn eerste missie had hij zijn regenponcho aangedaan. 'Pap, je ziet er stom uit zo!' En eerlijk gezegd was ik het wel met Marit eens. Dus nu heeft hij mijn regenjas aan, met iets te korte mouwen. Maar ach, hij blijft er droog in. Alhoewel? Terwijl zij stonden te wachten voor de deur, in afwachting van een klasgenootje om bij aan te sluiten, zag ik allemaal verzopen katjes langs lopen. Ik ga nu maar snel afronden, de verzopen Van den Hurkjes zullen zo wel thuis komen. Ik ben benieuwd. Snel meer nieuws over hoe de avondvierdaagse verder is verlopen...

1 opmerking:

  1. tis zonde van het weer zeg.. hopelijk komende daagjes wat beter weer..!!

    BeantwoordenVerwijderen